Warunki i zasady sprzedaży / Regulamin firma BrasiT
§1 Postanowienia ogólne
1.Strona internetowa https://www.brasit.pl stanowi teleinformatyczną platformę informacyjną prowadzoną przez firmę BrasiT – Paweł Bracha, Lubelska 46,24-170 Kurów NIP 7162725085, zwaną w niniejszym regulaminie „BrasiT”, mającą na celu przekazanie podstawowych informacji na temat posiadanego przez „BrasiT” asortymentu.
2. Określenia użyte w niniejszym regulaminie oznaczają:
- „BrasiT” lub „Sprzedawca”- działalność BrasiT – Paweł Bracha
- Interesant- Klient będący osobą fizyczną lub osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej a posiadająca zdolność do czynności prawnych, która podejmuje działania mające na celu uzyskanie informacji o=dotyczących produktów i cen oferowanych przez BrasiT
- „Kupujący”- Klient będący osobą fizyczną lub osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej a posiadająca zdolność do czynności prawnych, która dokonuje zakupu Oferty Handlowej oferowanej przez BrasiT
- Dni robocze- Czas liczony w dni pracujące od Poniedziałku do Piątku.
- Termin realizacji zamówienia – termin realizacji zaakceptowanej przez Klienta oferty, który zawarty jest w dokumencie Oferta, liczony od rozpoczęcia nowego tygodnia od otrzymania zamówienia (liczony w pełnych tygodniach).
- Oferta- oferta handlowa, zawierająca wycenę towarów dla interesanta, staje się wiążąca w momencie akceptacji –złożenia zamówienie
3. Oferta w przypadku zamówienia stanowi warunki wiążące kupującego i sprzedawcę.
4.Pozostałe warunki nie zamieszczone w ofercie reguluje „Regulamin”.
5. Akceptacja Oferty xxx jest jednoznaczna z akceptacja regulaminu.
6.Regulamin obowiązuje wszystkich Kupujących.
§ 2 Sposób kontaktu oraz informacja ofertowa
- Informacje i porady techniczne dostępne są pod numerem telefonu podanym na stronie internetowej www.brasit.pl w zakładce „Kontakt”
- Zapytania ofertowe kierować należy na adres email podany w zakładce „Kontakt” na stronie internetowej www.brasit.pl
- Zapytania winny mieć treść ogólnie obowiązujących pytań handlowych i zawierać informacje konieczne do utworzenia właściwej wyceny, w zależności od wymagań interesanta.
- Czas uzyskania odpowiedzi na zapytanie ofertowe wynosi od 1-7 dni roboczych.
- Informacja handlowa jest przesyłana w pliku „OFERTA xxx”,gdzie xxx-oznacza numer oferty. Oferta w przypadku dokonania zamówienia stanowi warunki wiążące kupującego i sprzedawcę.
- Informacja zawarta w ofercie ważna jest 7 dni, chyba, że zapis w ofercie stanowi inaczej.
- W przypadku braku akceptacji oferty w ciągu 7 dni od daty jej utworzenia, warunki oferty mogą ulec zmianie.
§ 3. Ceny towarów
1. Cenniki dostępne, są jedynie szacunkowymi cennikami.
2. Ceny towarów zależą od aktualnych kursów walut ustalanych na podstawie kursu BRE Bank S.A.
3. Ceny towarów mogą ulec zmianie w przypadku zamówienia większej ilości towaru, lub wzrosnąć w przypadku zamówienia mniejszej ilości towarów.
4. Ceny towarów nie zawierają podatku VAT , oraz podawane są w walutach innych niż PLN- z możliwością przeliczenia na PLN po obowiązujących kursach walut na dzień złożenia zamówienia.
5. Koszty przesyłki zależą od zapisu w Ofercie
6. Ceną wiążącą i ostateczną produktu jest jego cena podana w Ofercie w chwili składania zamówienia.
§ 4. Składanie zamówień
1. Poprzez złożenie zamówienia rozumie się akceptację oferty z nadanym przez BrasiT numerem porządkowym.
2. Zamówienie należy przesyłać drogą elektroniczną na adres zwrotny- ten z którego oferta została przesłana, w tytule maila należy wprowadzić numer oferty- w przypadkach innych zamówienie może nie zostać zrealizowane.
3. Złożenie zamówienia równoznaczne z akceptacją Oferty oznacza, że Kupujący akceptuje warunki zawarte w ofercie.
4. Jedynie na wniosek Kupującego mogą zaistnieć warunki realizacji zamówienia inne niż w przesłanej Ofercie- pod warunkiem, że przed zamówieniem Kupujący zażąda pisemnie zmian dotyczących oferty, i zostaną one na nią naniesione przez BrasiT w Ofercie i zaakceptowane przez Kupującego.
5. Nie ma innej możliwości zamówienia jak poprzez akceptację Oferty z przydzielonym numerem porządkowym.
6. Inne ustalenia, nie naniesione na Ofertę uznaje się za niebyłe.
7. W przypadku poprawnego złożenia zamówienia( tylko akceptacja Oferty XXX) Kupujący otrzyma od Sprzedającego Fakturę zaliczkową PRO-FORMA
8. Po otrzymaniu wpłaty zamówienie zostaje niezwłocznie przekazane do produkcji.
§ 5. Formy płatności i dostawy
1. Płatności dokonuję się na podstawie wystawionej po akceptacji Oferty faktury Pro-Forma, określającej wysokość żądanej do realizacji zamówienia zaliczki.
2. Przyjęto, że minimalną do realizacji zaliczką jest 100% wartości kwoty całego zamówienia.
3. W przypadku wyrażenia zgody na inna kwotę zaliczki, zapis taki widniał będzie w dokumencie Oferta.
4. Waluta płatności podana jest na dokumencie Pro-Forma
5. Płatność należy uregulować niezwłocznie po otrzymaniu faktury Pro-Forma, jednakże nie dłużej niż w ciągu 7 dni od daty jej otrzymania, w przeciwnym wypadku Sprzedawca może odstąpić od realizacji zamówienia.
6. Płatność w walucie podanej na dokumencie Pro-Forma należy uregulować w podanym terminie na konto:
Bank: BRE Bank SA – mBank
Nr konta: 12 1140 2004 0000 3502 7488 4128
7. W przypadku wpłaty zaliczki na kwotę mniejszą niż podana w dokumencie Faktura Pro-Forma zamówienie nie zostanie zrealizowane.
8. W przypadku wpłaty zaliczki na kwotę uzgodnioną, mniejszą niż 100% wartości zamówienia, pozostałą część kwoty wpłacić należy dokładnie do dnia jej terminu płatności. W przypadkach innych zaliczka zostanie zatrzymana.
9.Forma dostawy jest podana przez Sprzedającego w dokumencie Oferta xxx.
10.W zależności od formy dostawy różny będzie czas realizacji zamówienia.
§ 6. Realizacja zamówień
- W zależności od formy dostawy różny będzie czas realizacji zamówienia.
- Realizacja zamówień odbywa się na podstawie dokumentu Oferta xxx.
- Nie ma możliwości realizacji zamówienia z warunkami innymi niż te podane w dokumencie Oferta xxx, chyba, że Kupujący zażądał pisemnie dokonania takiej zmiany i z dniem otrzymania zmiany w dokumencie Oferta xxx zaakceptował ją.
- Zmiany żądaniowe w dokumencie Oferta xxx są ważne do końca dnia, w którym dokument został przesłany do klienta z naniesionymi zmianami.
- W przypadku, gdy klient nie zaakceptował zmian w dniu ich otrzymania, zmiany uważane są za niebyte, a podstawą do zamówienia jest dokument Oferta xxx podstawowy -tj. przesłany do Kupującego jako pierwszy, bez naniesionych zmian,
- Termin realizacji jest liczony od pierwszego dnia roboczego tygodnia następującego po dokonaniu wpłaty zaliczki.
- Termin dostawy/realizacji zamówienia określony jest w dokumencie Oferta xxx
- Termin realizacji podany w Ofercie, jest obowiązujący na dzień tworzenia oferty, i w późniejszych dniach może ulec zmianie.
- Sprzedający zastrzega sobie prawo dostarczenia towaru w terminie do 14 dni roboczych od zakończenia okresu podanego w dokumencie Oferta, okres ten nie jest uważany jako opóźnienie i nie podlega roszczeniom ani reklamacjom.
- Termin 14 dni od zakończenia terminu podanego w Ofercie nie jest uważany za opóźnienie i nie podlega roszczeniom Kupującego co do terminu dostawy.
- Po otrzymaniu wpłaty zamówienie zostaje niezwłocznie przekazane do produkcji.
- W przypadku opóźnień w dostawie na które Sprzedający niema wpływu, termin dostawy ulega przedłużeniu, Sprzedawca nie podlega z tego tytułu roszczeniom. Opóźnienia w czasie realizacji za które Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności to min.:
– terminy wypłynięcia statków,
-opóźnienia w produkcji,
-warunki atmosferyczne,
-zdarzenia losowe,
-wypadki,
-działania osób trzecich
-pozostałych nie wynikających z winy Sprzedającego
12. Nie obowiązuje termin dostawy inny niż ten podany w dokumencie przesłanym Oferta xxx, z zastrzeżeniem przedłużenia tego terminu jak w punktach 9, 10 i 11
13. Sprzedający zastrzega sobie możliwość nie podjęcia się realizacji zamówienia , w przypadkach podejrzenia działania Kupującego na szkodę Sprzedawcy, oraz w przypadkach małej wierzytelności Kupującego, a także podejrzenia brania udziału Kupującego w nieuczciwych transakcjach lub namawiania przez Kupującego Sprzedającego do wzięcia udziału w nich.
§ 8. Warunki reklamacji
1. Reklamacje należy składać pisemnie na adres przedsiębiorcy lub drogą elektroniczną na adres e-mail podany na stronie internetowej www.brasit.pl w zakładce „Kontakt”.
2. Reklamacjom nie podlegają winy powstałe w wyniku złego montażu lub niewłaściwego eksploatowania towarów lub użytkowania w niewłaściwych warunkach
3. Reklamacjom podlegają jedynie winy powstałe w wyniku produkcji.
4. Sprzedawca nie odpowiada bezpośrednio za gwarancję, jest pośrednikiem pomiędzy Gwarantem-Producentem a Kupującym
5. W przypadku rozwiązania lub zmiany formy działalności Firma BrasiT nie ponosi odpowiedzialności za roszczenia gwarancyjne i pozostałe.
6. W przypadku rozwiązania lub zmiany formy działalności, reklamacje należy kierować bezpośrednio do producenta.
7. Firma “BrasiT” zwana dalej Gwarantem zapewnia dobrą jakość i sprawne działanie sprzętu eksploatowanego zgodnie z przeznaczeniem.
8. Okres gwarancji na poszczególne podzespoły wchodzące w skład oferty wynosi 24 msc. gwarancji na prawach ogólnych.
9. Gwarancją objęte są usterki sprzętu spowodowane wadliwymi częściami lub defektami produkcyjnymi powstałe w okresie (jak wyszczególniono przy poszczególnych podzespołach) od daty dostawy. Gwarancja nie obejmuje usterek spowodowanych nieprawidłowym zamontowaniem i podłączeniem komponentów.
10. Wady ujawnione w okresie gwarancji zostaną usunięte w terminie maksymalnie 28 dni od daty dostarczenia sprzętu do punktu serwisowego Gwaranta bądź dłuższym w przypadku konieczności sprowadzenia z zagranicy niezbędnych do naprawy części.
11. Wymieniony wadliwy sprzęt i części stają się własnością Gwaranta.
12. Naprawa gwarancyjna nie obejmuje czynności przewidzianych w instrukcji obsługi, do wykonania których zobowiązany jest użytkownik we własnym zakresie i na własny koszt, jak np. zainstalowanie sprzętu, sprawdzenie działania, konserwacja.
13. Nie gwarantuje się poprawnego działania sprzętu z urządzeniami zakupionymi i instalowanymi poza firmą BrasiT
14. Utrata gwarancji następuje w przypadku:
– zerwania tabliczki znamionowej przez osobę nieupoważniona przez Gwaranta,
– nieczytelnych, zmienionych lub usuniętych numerów seryjnych sprzętu, podanych w punkcie 14 warunków gwarancji.
– samowolnie dokonywanych przez Klienta lub inną nieupoważnioną osobę napraw, przeróbek i zmian konstrukcyjnych.
15. Gwarancją nie są objęte uszkodzenia i wady powstałe z innych przyczyn aniżeli tkwiące w sprzęcie, a w szczególności powstałe wskutek:
– niewłaściwej lub niezgodnej eksploatacji, instalacji, przechowywania (zalanie sprzętu płynami, wyładowania atmosferyczne, przepięcia itp.),
– mechanicznych uszkodzeń i zdarzeń losowych spowodowanych np. pożarem, powodzą, uderzeniem pioruna, wichurą, wandalizmem oraz innymi nieprzewidzianymi wypadkami,
– uszkodzeń wynikłych podczas rozładunku, przeładunku a w szczególności montażu przez nabywcę.
16. Karta gwarancyjna stanowi jedyną podstawę do realizacji uprawnień. W razie utraty przez Nabywcę karty gwarancyjnej nowa karta gwarancyjna nie będzie wydana, a okres gwarancyjny określa się osobno dla poszczególnych części zgodnie z tabliczkami znamionowymi.
17. Gwarancją objęty jest wyłącznie sprzęt wymieniony w ofercie handlowej.
18. Nie ujęte w warunkach gwarancji “przepisy gwarancyjne” reguluje Kodeks Cywilny.
19. Firma BrasiT zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian i poprawek w swoich produktach w przyszłości, bez żadnych zobowiązań do dokonania tych zmian i ulepszeń do produktów wcześniej dostarczonych.
20. W przypadku nie wywiązania się z terminu płatności określonego na fakturze, gwarant automatycznie odstępuję od umowy gwarancyjnej.
21. Podstawą do uznania reklamacji jest dostarczenie na swój koszt reklamowanego urządzona posiadającego oryginalne oznaczenie numeru serii wraz z opisem występującej wady i podpisaną gwarancją.
§ 9. Prawo do odstąpienia od umowy / Zwrot produktów
1. Odstąpieniu od umowy nie podlega :
-opóźnienie w terminie dostawy spowodowane czynnikami wymienionymi § 6 pkt. 11,
– odstąpienie z od umowy /inne roszczenia w przypadku podanym w § 6. Pkt 9 i 10
-zmiany w projektach i przetargach w których Kupujący bierze udział,
– wpływ osób trzecich na decyzję Kupującego,
-roszczenia co do Kupującego przez jego kontrahentów lub dalszych partnerów Kupującego,
-zmiany w zarządzie i organizacji pracy Kupującego,
-upadłość Kupującego,
-zmiana decyzji Kupującego co do ilości lub typu towaru,
-błędy , pomyłki dotyczące zamówienia spowodowane przez Kupującego lub jego pracowników, lub inne osoby którym zostało zlecone zamówienie towaru,
-umyślne działania osób trzecich lub Kupującego, w konsekwencji mające na celu wprowadzenie w błąd,
-powoływanie się na warunki inne niż zawarte w dokumencie Oferta xxx,( zgodnie z ust § 6. Pkt 2 i 3) chyba, że Kupujący zażądał zmiany w dokumencie Oferta xxx i otrzymał go z naniesionymi zmianami,
2.Odstąpieniu od umowy podlega:
-opóźnienie sprzedającego w dostawie( poza okresem o którym mowa w w § 6. Pkt 9 i 10)
-umyślnego opóźniania terminu dostawy towarów,
3. Prawo zwrotu produktów przysługuje Kupującemu w przypadku, gdy:
-towar nie jest zgodny ze złożonym zamówieniem,
§ 10. Postanowienia końcowe
- Sprzedający zastrzega sobie możliwość odstąpienia od realizacji zamówienia w przypadku, gdy warunki realizacji wynikają na chęć narażenia sprzedającego na stratę lub w przypadku małej wiarygodności kupującego.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie mają zastosowanie przepisy powszechnie obowiązującego prawa, a zwłaszcza Kodeksu Cywilnego oraz przepisy Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 141 z 2002 r. poz. 1176) i Ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. Nr 22 z 2000 r. poz. 271).
- Wszystkie nazwy towarów oferowanych do sprzedaży przez BrasiT są używane w celach identyfikacyjnych i mogą być chronione i zastrzeżone na podstawie przepisów Ustawy Prawo własności przemysłowej (Dz. U. Nr 119 z 2003 r. poz. 1117).
- W przypadku zmiany Regulaminu zamówienia złożone przed datą wprowadzenia zmian do niniejszego regulaminu będą realizowane na podstawie zasad obowiązujących przed wprowadzeniem zamian.
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od 21/10/2013 r. do odwołania.
- Niniejszy regulamin dostępny jest w siedzibie BrasiT, a także pod adresem https://www.brasit.pl/regulamin.html